CBL 2010

CBL 2010 CYFROWY
SYSTEM BLOKADY
LINIOWEJ

CBL 2010 jest nazwą handlową Systemu Komputerowej – Cyfrowej Blokady Liniowej. System opracowano w oparciu o komputerowe interfejsy stacyjne typu KIS i komputerowe sterowniki liniowe typu KSL.

Blokada CBL 2010 pozwala na zapewnienie pełnego bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów na szlakach kolejowych w połączeniu z intuicyjną obsługą i rozbudowanymi funkcjami diagnostycznymi.

System CBL 2010 jest oparty na komponentach produkcji Rail-Mil i został zaprojektowany do współpracy z licznikami osi firmy Frauscher  lub z innymi dowolnymi urządzeniami stwierdzania niezajętości. Może współdziałać ze wszystkimi rodzajami urządzeń stacyjnych i systemami zabezpieczającymi przejazdy kolejowe.

CBL 2010: Budowa systemu

                   

CBL 2010 SKŁADA SIĘ Z:

  szaf stacyjnych CBL 2010 STC;
  szaf liniowych CBL 2010 LIN (blokady wielostawne i APO);
  szaf zasilających CBL 2010 MZG (blokady wielostawne i APO);
  komputerowych pulpitów sterujących KPS.

Połączenie między elementami systemu może być realizowane, w zależności od specyfikacji, za pomocą transmisji światłowodowej lub transmisji po łączu kablowym - miedzianym.
System CBL 2010 może być wyposażony w zasilanie rezerwowe realizowane za pomocą akumulatorów, które pozwala na ciągłą pracę przez czas wymagany przez Zarządcę Infrastruktury.

CBL 2010: Funkcjonalność systemu

   Ochrona odcinka blokowego przez sygnalizator odstępowy;
   Ustawienie, zmiana, stopowanie, zwolnienie kierunku;
   Awaryjna zmiana kierunku (w zależności od konfiguracji blokady);
   Resetowanie poszczególnych odcinków (w przypadku współpracy z licznikami osi);
   Stopowanie sygnalizatorów i odwołanie stopowania sygnalizatorów w obrębie
     automatycznego posterunku odstępowego;
   Prezentacja stanów systemu blokady liniowej, sygnalizatorów liniowych i odcinków;
   Informacja o utwierdzonym przebiegu wyjazdowym ze stacji oraz informacja o sygnałach na
     semaforze wjazdowym do sąsiedniej stacji;
   Współpraca z przejazdem kolejowym w obrębie automatycznego posterunku odstępowego;
   Przekazywanie dodatkowych informacji o ilości osi w odcinku blokowym, o kierunku
     przejazdu nad czujnikiem koła oraz informowanie o niebezpiecznych sytuacjach (np. jazda kolizyjna).
 

CBL 2010: Funkcje diagnostyczne

   Ciągła diagnostyka systemu;
   Zapisywanie zdarzeń i poleceń;
   Zapisywanie stanów systemu;
   Odtworzenie (rekonstrukcja) historii zdarzeń w formie: graficznej (film), tekstowej lub binarnej.
 

                            

Copyright ©   SIG-MONT sp. z o.o.